Tournai naar Cambrai en Cambrai naar Noyon - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu Tournai naar Cambrai en Cambrai naar Noyon - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

Tournai naar Cambrai en Cambrai naar Noyon

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Mei 2017 | Frankrijk, Noyon

Lekker geslapen en een prima ontbijt in de jeugdherberg, rond 9 uur vertrokken richting Cambrai. Na enkele km zegt Henny even stoppen mijn voortas even goed eraan doen maar wat blijkt er is een boutje uit de ophanging, dus even een tairip eraan en weer verder. 15 min later is dat ding weer kapot. Dus de linkertas bij achterop gedaan en met nog 1 tas vooraan weer verder, na een km of 10 een hoop kabaal achter mij wat blijkt de gehele ophanging is los en sleept over de grond en hij kan zich met moeite overeind houden. Verder is de dag goed verlopen (72 km)alleen bewolkt geen zon wel droog, we werden goed ontvangen het was 14.00 uur en we hadden rond 16.00 uur afgesproken dus gisteren goed uit uitgerust prima kamer met ontbijt.
Vanmorgen na een goed ontbijt vertrokken richting Noyon, het traject voor de middag was behoorlijk inspannend voor mij, flink op en af na de middag ging het beter maar het is gaan motregenen en het is gewoon een frisse dag geworden al bij al (99 km). Morgen (dinsdag) eerst naar de fietsenmaker hier want vandaag is het een feestdag dus niets open zelfs​ geen restaurant alleen een Japans restaurant maar we hebben daar lekker gegeten. Zo tot het volgende bericht.
Groetjes aan iedereen.

• 08 Mei 2017 - 21:16

Lia En Egbert:

Jos,
    morgen weer succes en hopelijk op wat beter weer.
    Hopen ook dat de fietsemaker de ophanging weer degelijk kan maken.
    wij gaan woensdag richting valencia. Hier 27 graden, maar dat zou voor jullie te warm zij om te fietsen en kilometers te maken.
    groetjes Lia en Egbert.

• 08 Mei 2017 - 23:54

Kees:

Goed bezig Jos , drink ik een raki op !!
    Proost en nog een prettige reis verder !!
    groetjes van ons .

• 09 Mei 2017 - 11:48

Marieke:

Goed bezig, ome Jos!
    Was erg leuk om je even aan de telefoon te hebben tijdens de kraamborrel afgelopen zondag :)
    Geniet van je reis!! Ik vind het echt te gek dat je dit doet!!
    Liefs Marieke

• 09 Mei 2017 - 19:32

Marieke Z:

Hoi Jos
    Leuk om te lezen wat je zoal meemaakt en hoe de reis verloopt!
    Succes en veel fietsplezier! groeten

• 09 Mei 2017 - 20:34

Ina En Toon:

Hoi Jos,

Hopelijk heb je een fietsenmaker kunnen vinden en heeft alles kunnen repareren!!!
    Niks erger dan dat je stukken hebt en stik vervelend.
    Leuk om je zo te kunnen volgen.

Je klaagt nergens over dus de billen zullen t nog wel goed doen

• 10 Mei 2017 - 22:11

Louis:

Hoi Jos,
    Klinkt allemaal heel leuk. Realiseer nu die gedegen voorbereiding.
    Geniet ervan! Ook namens je oud collega's.
    P.S. Van die mollen tussen Schijf en Rucphen mag je gerust wat rustdagen tussendoor nemen hoor!

Jos

Ik ga proberen de pelgrimstocht te fietsen van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje. Ben van maanden voorbereiding en trainen nu wel toe aan het beginnen van deze tocht, ik denk wel dat het een hele onderneming gaat worden. Ik ga proberen om jullie allemaal op de hoogte te houden over het wel en wee onderweg via deze site. P.s. De naam Soj is afkomstig van vroeger, als kind zijnde was het toen een spelletje om iemand met zijn of haar voornaam achterstevoren aan te spreken.

Actief sinds 23 April 2017