Van Noyon naar Chateaudun - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu Van Noyon naar Chateaudun - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

Van Noyon naar Chateaudun

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Mei 2017 | Frankrijk, Châteaudun

Van Noyon verder richting het zuiden naar de volgende overnachtingsplaats Genevieve totaal 104 km. Het is een prachtige etappe mooie omgeving met kleinschalige landbouw en kleine vleesvee houderij​en, deze worden afgewisseld door loof bossen met mooie grote eiken en beuken opstanden zo groot worden ze bij ons niet. De zon schijnt het is going by the wind of op z'n Rucphens gezegd de wind int hol. We hebben op twee plaatsen overnacht i.v.m. plaats gebrek was wel wat duurder maar ik had een wasmachine ter beschikking dus alle vuile was gelijk schoon en s'morgens weer droog kwam goed uit. Vanuit Genevieve weer vertrokken met zonnig weer richting Bourdonne afstand 92 km. Mooie etappe wel zwaar er zaten verschillende lange klimmen in maar ja dat hoort erbij trainen voor de grote klimmen straks in Spanje. Wel veel reeën, hazen en fazanten gezien en gehoord. Vandaag uit Bourdonne om 08.30 uur vertrokken met prima weer licht bewolkt richting Chateaudun afstand 107 km maar de de eerste keer de wind niet meer in de rug, het landschap is wat vlakker en wat gemakkelijker te fietsen. Rond tien uur lekker koffie gedronken op terras en vanmiddag geluncht in het bos en daarna was weinig meer aan nog 35 km door de regen en tegen de wind in. Na aankomst goed 4 uur lekker een warme douche dat was goed.
Groetjes en tot de volgende

• 11 Mei 2017 - 19:53

Johan Kas:

Hoe sterk is de eenzame fietser ? respect . Fijn dat het allemaal goed gaat Jos hou de moed erin
    maak je over Irene geen zorgen die houden we op de Tennisbaan wel bezig.
    Helaas kan ik je even niet volgen want ik sluit me af en ga op avontuur op de Peloponnesos
    (grieks schiereiland).
    Groetjes , bekijk je zelf van binnen en doe het maar lekker ontspannend .
    Johan en Anneke

• 11 Mei 2017 - 20:12

Jeannine&Piet :

Heeej Jos,

De wind int hol, café in zicht das lekker fietsen. Soms ook zware etappes maar het gaat
    je toch goed af zo te lezen.
    Ook al de was gedaan hahaha, hoort er allemaal bij.

Heel veel succes nog!!
    Tot je volgende reisverslag!

Groetjes,
    Jeannine en Piet

• 11 Mei 2017 - 20:42

De Leest:

Je maakt me jaloers jos maar nu zijn we te oud
    goede reis verder geniet er van
    gusta en oude cees

• 11 Mei 2017 - 22:20

Leny:

hee Soj
    We hebben net op de kaart zitten kijken
    Je bent al flink opgeschoten!
    Morgen alweer een week onderweg :-))
    Fiets je nog steeds met die andere twee gasten?

In Rucphen vandaag de eerste warme dag: 20+ !
    Wel weer regen vanavond :-((

Gr jezus

• 12 Mei 2017 - 19:13

Rien En Jacqueline :

Hoi Jos

Mooi voor je al die natuur om je heen. Daar houd je wel van. Jouw werk in de natuur en natuurlijk belangstelling voor planten en dieren maakt de fietstocht zeker extra mooi voor jou. Het weer is hier ook heel wisselend. Net de, hopelijk, laatste nachtvorst achter de rug. Wij hebben er een kleinzoon bij. Boaz genaamd. Nog veel fiets- en kijkplezier.

Rien en Jacqueline

• 13 Mei 2017 - 21:59

Ida:

Hallo
    Je klinkt nog steeds optimistisch! En al die dieren is natuurlijk net iets voor jou. Gemiddeld 100 km per day, vind ik wel pittig.
    Met Irene gaat het volgens mij ook goed. Ze heeft het alleen druk met Sep.
    Ida

• 15 Mei 2017 - 09:21

Annelie Van Leeuwen:

Hallo soJ,

Wat leuk je verslagen te lezen. Ik ben zwaar onder de indruk van jouw prestatie. Wat heerlijk om door al die verschillende landschappen te rijden. Ik las ergens dat je van plan bent daar naar toe terug te gaan om nog eens te rijden, maar dat zal je waarschijnlijk menig keer denken.

In de reacties lees ik dat iedereen op Irene let dus dat zit wel goed.
    Afgelopen vrijdag hebben ze met 3-1 gewonnen. Jullie staan nu op een mooie 3e plaats.

Nog wat nieuws uit Nederland wat je ongetwijfeld zult willen weten: FEYENOORD is landskampioen geworden. Een hattrick van DIRK KUYT. Vanmiddag de huldiging op de Coolsingel. Ja, ja, ik kom van boven de sloot en dat mag iedereen weten.

Jos, ik wens je goeie benen en veel genieten.
    gr seilennA

• 15 Mei 2017 - 22:54

Luc En Marian Ivens:

Eindelijk je mailadres gekregen.Goede voorbereiding bij Dynamico komt van pas nu.
    Morgen wordt het warm in Nederland voor 2 dagen.
    Veel succes en doorzettingsvermogen en nog veel fietsplezier.
    Leuk om je verslagen te lezen. Gr. Luc en Marian

Jos

Ik ga proberen de pelgrimstocht te fietsen van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje. Ben van maanden voorbereiding en trainen nu wel toe aan het beginnen van deze tocht, ik denk wel dat het een hele onderneming gaat worden. Ik ga proberen om jullie allemaal op de hoogte te houden over het wel en wee onderweg via deze site. P.s. De naam Soj is afkomstig van vroeger, als kind zijnde was het toen een spelletje om iemand met zijn of haar voornaam achterstevoren aan te spreken.

Actief sinds 23 April 2017