Bordeauxwijn en het bos Les Landes - Reisverslag uit Peyrehorade, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu Bordeauxwijn en het bos Les Landes - Reisverslag uit Peyrehorade, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

Bordeauxwijn en het bos Les Landes

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Mei 2017 | Frankrijk, Peyrehorade

De rustdag is voorbij, vandaag (vrijdag 19 mei) vertrek ik na een lekker ontbijt​ bij Kerry en John richting Cadillac het was redelijk bewolkt en er viel af en toe een druppel regen. De route gaat op en af maar meer geleidelijk en ineens zit je tussen de druiven zo ver je kan zien alleen maar druiven en tig chateau's van de verschillende wijnhuizen. Het is flink aanpoten want er staat een stevige wind recht op kop. Het weer voegt zich goed en fiets tussen de onweersbuien door denk ik. Het wijnstadje St.Emilion komt in zicht daar is het wel druk nu met name Franse toeristen. Heb op een terrasje een lekkere​ café au let besteld en de lucht begint donker te worden ik maak dat ik op route ben richting Branne even flink doorbatsen maar ik kan de bui niet voorblijven en ben in Branne net op tijd binnen bij de VVV om te schuilen. Na 72 km kom ik rond half drie aan in Cadillac, de slaap bestemming is zo gevonden en installeer me in de kamer. Heb vanavond pizza gegeten want andere eetgelegenheden waren er niet in de buurt, maar het smaakte prima. Rond 22.00 uur bed opgezocht want ben wel moe. Zaterdag 20 mei wordt ik na 9uur slaap om 07.00 uur wakker had het nodig denk ik. Na het ontbijt en een paar boodschappen bij het plaatselijke winkeltje vertrek ik rond half negen richting Labourheyre een dikke 80 km (werkelijk 83) het heeft vannacht veel geregend maar nu breekt de bewolking en ik vertrek. Die vervelende wind weer op kop, ook hier aan de druiven is vorst schade er hangen dorre bladeren aan de ranken dat is in heel Frankrijk het geval je ziet overal schade door de vorst. Maar dan komt het bos van Les Landes in zicht en gelijk zijn de duiven plantages weg en hebben ze plaats gemaakt voor het bos. Dat is een geluk ik rijd nu meestentijds uit de wind en de wegen zijn nagenoeg vlak maar kaarsrecht met aan den einder een heuveltje, moet er niet aan denken om dit traject te lopen. Alles wat je ziet is bos in alle leeftijden en grote hopen met geoogst hout. Dan ineens verschijnt er​ een dorpje, zo om de tien a vijftien km. Ik word op een gegeven moment ingehaald door een rij met auto's en jeeps met een meute jacht honden erin en jawel na een km of 10 zijn ze aan het jagen en hoor de honden blaffen. Heb even bij een jager gestaan en ze waren op vogels aan het jagen de welke dat kon ik niet achterhalen. Na de koffie jazeker heb een plekje gevonden om koffie te drinken ben ik weer op pad en na een bocht​ rijd er een fietser met grote tassen eraan een 200 meter voor dus een tandje bij en na enkele km haal ik hem bij. Het is Ludo van Aert uit Kalmthout dus we hebben de gehele dag samen tegen de wind ingebeukt en hebben afgesproken dat we voorlopig samen blijven fietsen, dagen zie je geen pelgrim en dan midden in zo een onmetelijk bos loop je iemand tegen het lijf om mee samen te fietsen. Ik ga nu proberen dit bericht te verzenden het is al een keer mislukt en dan moet weer op nieuw beginnen. Tot de volgende

  • 21 Mei 2017 - 20:06

    De Leest:

    Jos het blijft geweldig je reis en reisverslag ga zo door en geniet ervan.
    Groetjes Guusta en Cees

  • 21 Mei 2017 - 21:26

    Marieke Z:

    Tjonge, wat heb je al een kilometers gemaakt! Goed bezig Jos! Vast leuk om weer even samen op te fietsen. Geniet ervan en succes .

  • 21 Mei 2017 - 22:15

    Angelique:

    Weer leuk om te lezen hoe het je vergaat. Er schuilt een schrijver in je

  • 21 Mei 2017 - 22:35

    Jezus:

    Ha Soj
    ik zie dat het toch gelukt is om je blog te versturen!
    Jaren geleden waren wij op vakantie in Les Landes en ik kan me herinneren dat die wegen daar eindeloos lang en saai zijn.....als je dan ook nog tegen de wind in moet....in je uppie

  • 21 Mei 2017 - 22:50

    Ida:

    Je bent al weer een flink stuk verder gefietst . Die streek waar je nu bent ken ik ook wel maar dat praten met iedereen lijkt me heel leuk en voor jou met jagers zeker! Jij hebt mooie ervaringen en die nemen ze je nooit meer af. Nog veel fietsplezier.
    Gr Ida

  • 21 Mei 2017 - 23:11

    Leonie:

    Hi Soj,
    Tip:je berichtje eerst even copy pasten voordat je op verzenden drukt

  • 22 Mei 2017 - 10:32

    Annelie Van Leeuwen:

    Hallo Soj,

    Leuk je verslagen te lezen. Wederom petje af. Met fietsen vaker wind tegen dan mee. Zo is het altijd. Goed te lezen dat je weer een maatje hebt om mee te fietsen. Geeft toch wel wat steun. Hoop dat de buien weg blijven de komende tijd. Hier in Nederland ook beter en warmer weer. Dus misschien ook bij jou.
    Wat betreft mijn eigen persoontje, mijn enkel dubbelgeklapt tijdens boodschappen doen. Dikke pech. Mag voorlopig 6 weken niets. Hoop dat het bijgesteld gaat worden.

    Jos,
    Goede benen gewenst van Annelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Ik ga proberen de pelgrimstocht te fietsen van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje. Ben van maanden voorbereiding en trainen nu wel toe aan het beginnen van deze tocht, ik denk wel dat het een hele onderneming gaat worden. Ik ga proberen om jullie allemaal op de hoogte te houden over het wel en wee onderweg via deze site. P.s. De naam Soj is afkomstig van vroeger, als kind zijnde was het toen een spelletje om iemand met zijn of haar voornaam achterstevoren aan te spreken.

Actief sinds 23 April 2017
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 15355

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 11 Juni 2017

Mijn pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: