Zaterdag 27 mei en zondag 28 mei - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 mei en zondag 28 mei - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 mei en zondag 28 mei

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 Mei 2017 | Spanje, Población de Campos

Allereerst even wat over het landschap en de natuur in Spanje, het landschap is nog heuvelachtiger dan in Frankrijk maar het is anders. Grote bossen met bomen zie je hier niet het zijn merendeel struiken die er staan zie je een bos dan zijn het bijna altijd populieren bosjes. Maar het landschap is gewoon hartstikke mooi. Vogels zijn er veel kleine met name de leeuwerik, gele kwikstaarten, putters, de klapekster, en niet te vergeten de ooievaars die nestelen werkelijk overal maar met name op palen en op daken van kerken waar ze soms met zessen een nest hebben. Verder overal borden met overstekend groot wild maar ik heb nog geen reeën of wilde zwijnen gezien. Verder liggen er nogal wat dood gereden bunzings en andere marterachtigen. ik ben nu 6 dagen in Spanje en heb zeggen en schrijven 6 roofvogels gezien, verder een paar patrijzen gezien maar mijns inziens is het een wildarm gebied.
Zaterdag zijn we bijtijds vertrokken i.v.m. de te verwachten temperatuur het is dus ook 39 graden geworden . De tocht gaat naar Burgos het begin is een klimmetje dus de benen in warm. Het ziet er vlak uit maar het is constant 2 tot 3 % klimmen 30 km lang. Daarna komt er een klim van 3,5 km van 6 tot 8 % dus verstand op nul en stillekens naar boven. In Burgos aangekomen eerst een lekkere koele pint en daarna naar het hotel. Burgos is een mooie stad met een prachtige kathedraal en ik besluit om er eens te gaan te gaan kijken in de vooravond. Want eerst moet de was worden gedaan en er is een wasserette in de stad niet zover uit de buurt. Wasje gedaan een uurtje met het drogen erbij, nu naar de kathedraal is mooie heb foto's gemaakt. Het is wel iettewat een commercieel gebeuren wat mij betreft, maar ja alles moet in stand gehouden worden. Verder een prima onderkomen om de nacht door te brengen. Vandaag zondag 28 mei vanmorgen tegen half negen vertrokken en het was weer warm maar gaandeweg de dag kwam er bewolking en de temperatuur is tot 27 graden gestegen maar vanmiddag was het aangenaam fietsen. Verder weer een vracht ooievaars gezien de kerken moeten hier wel sterke daken hebben als je ziet hoeveel musterd er die mannen op het dak slepen. We gaan vandaag fietsen we naar Poblacion de Campos e de afstand is 84 km. We zijn onder de bogen van een oude kerk doorgereden hier hebben ze de weg langs gelegd. In Les Landes Frankrijk was het een stil gebied maar nu van Burgos richting Leon is het helemaal verschrikkelijk stil zeer weinig dorpen voor wandelaars een verschrikking lijkt mij. Ik ben weer rond met hetgeen ik te vertellen heb.
Iedereen de groeten en tot de volgende.

  • 29 Mei 2017 - 08:32

    Jezus:

    Hee Jos
    Jullie hebben er de sjas nog al in!!
    Als jullie zo doorknallen, ben je dit weekend al in Santiago

  • 29 Mei 2017 - 13:06

    Jeannine:

    Heeej Jos,

    Ge gaat goed zeg, leutig hoor!!
    Geniet van alles, verder weer een goeie reis, fiets ze!!

    Groetjes,
    Jeannine

  • 29 Mei 2017 - 13:12

    Adrie Konings:

    Hallo Jos
    Ik heb Irene gebeld in verband met de buurtbus.
    Zij verwees naar deze website om te reageren.
    Binnenkort na 11 juni neem ik contact met jou op om proef te rijden met de buurtbus.
    Ik wens jou ook namens de vrouw nog een voortvarende reis. Zo te lezen gaat het je goed af. Alleen de temperatuur is wel erg hoog voor deze uitzonderlijke prestatie.
    Veel succes en tot ziens.

  • 29 Mei 2017 - 16:28

    Jan Gerda :

    het gaat snel bij jullie jos je kunt wel zien dat je geniet van de natuur nog een goede laatse week
    groetjes

  • 29 Mei 2017 - 22:48

    Lisette Van Opdorp:

    Jonge,jjonge wat gaan jullie goed vooruit.Wel een variatie in vogels,zeg.En zoveel ooievaars,echt mooi.
    Heb je geen last meer gehad met je fiets?Hopelijk niet he,dat kun je nu echt niet gebruiken.
    Heb je de tijdrit van Tom Dumoulin meegekregen,dat was echt billenknijpen,zo spannend.maar daar heb jij nu geen boodschap aan,natuurlijk.
    Het is hier ook nog steeds tropisch warm,dus groetjes en en een goede voortzetting van je reis vanuit het warme Roosendaal.
    Oom Pierre en tate Lisette.

  • 29 Mei 2017 - 23:35

    Bianca Hermes:

    Hoi Jos, hoorde vrijdag v Irene dat het gelukkig goed met je gaat. Fijn! Respect hoor. over kleine 2 weken weer thuis. Dan even uitrusten voor de volgende inspanning en uitdaging .. Toernooi bij Rico met mij als maatje in de mix! Hartstikke leuk. Succes nog de laatste loodjes en take care. Groetjes Bianca

  • 30 Mei 2017 - 16:30

    Marleen Roks:

    Dag Jos,
    Heb de afgelopen week nog aan je gedacht hoe het je zou vergaan en of je ondertussen al bijna op de plek van bestemming bent. Toevallig was je vrouw hier en kreeg ik van haar de link om je te volgen. Mooie reisverhalen hoor. met dit weer zou ik wel in jouw fietsschoenen willen staan ( rijden) want het enige wat je moet regelen is : waar eet ik en waar slaap ik.Verder een hele dag buiten, geen zorgen aan je kop over wat er verder in de wereld gebeurt. Geniet er van, dit pakken ze je nooit meer af.

    Veel groetjes van alle Dynamico collega`s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Ik ga proberen de pelgrimstocht te fietsen van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje. Ben van maanden voorbereiding en trainen nu wel toe aan het beginnen van deze tocht, ik denk wel dat het een hele onderneming gaat worden. Ik ga proberen om jullie allemaal op de hoogte te houden over het wel en wee onderweg via deze site. P.s. De naam Soj is afkomstig van vroeger, als kind zijnde was het toen een spelletje om iemand met zijn of haar voornaam achterstevoren aan te spreken.

Actief sinds 23 April 2017
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 15332

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 11 Juni 2017

Mijn pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: