Extra editie - Reisverslag uit Samos, Spanje van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu Extra editie - Reisverslag uit Samos, Spanje van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

Extra editie

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Juni 2017 | Spanje, Samos

Ja lieve mensen we hebben het overleefd, het was wel een zwaar dagje. In het kort​ het verloop van de dag, om 6 uur klaar wakker nog even blijven liggen en om 7 uur op en je dagelijkse dingen doen en kwart voor acht ontbijten, dat ontbijt heeft nog gevolgen voor de rest van de dag. Om kwart over acht de fiets op en nog even langs het winkeltje vlak bij maar dat is gesloten. Dus op weg de eerste 8 km gaat open af zoals we gewend zijn en dan begint het serieuze werk zegt mijn maatje, als je nog wat wil kopen moet je het nu doen, ik naar binnen en het er druk met pelegrino's. Tijdens het wachten zie ik een stempel liggen en pak mijn kaart en zet er een stempel in op dat moment vraagt de jonge dame wat ik nodig heb ik wijs het aan en ik reken af, en nu vergeet ik mijn stempel kaart blijkt achteraf. We gaan klimmen van 450 m naar 1100 m enkele uurtjes later zijn we boven in Puerto Pedrafita en gaan een bakje koffie drinken bij het afrekenen slaat de schrik toe mijn kaart is er niet. Ik weet waar hij is en ik besluit een taxi te nemen terug naar de plaats waar hij ligt. De taxi chauffeuse geeft gas en binnen een uur zijn we weer op het plek waar mijn fiets staat. Ludo is al door gegaan en ik begin aan de volgende klim van 3 km naar Cebreiro 9 tot 11% en dan een kleine daling en weer een klim van 8% Alto San Roque 1270 m weer dalen en weer een klim naar Hospital 1250 m 8% weer dalen en dan een klim van 9 tot 10 % naar Alto do Poio en dan gaat de afdaling beginnen 12 km eerst een beetje vals plat op en af maar dan mooie brede en overzichtelijke wegen naar beneden dat is genieten de geur van de brem al de gehele tijd in Spanje. Naar beneden met 50 km per uur leuk veel beter dan gisteren. Dus nu uitrusten en morgen weer verder. De groeten uit Samos en tot de volgende.

  • 02 Juni 2017 - 21:09

    Lia En Egbert:

    Goed je er nog redelijk op tijd achter kwam dat je de stempelkaart had laten liggen. Gelukkig dat de Spaanse taxichauffeur de weg kon vinden lwant voor je het weet beland je met hen in Madrid.!!!!!!!!
    Jos super gehandeld. Ook zijn we blij dat deze dag voor jullie uiteindelijk met de beklimmingen goed is geëindigd. Jos en Ludo op naar de laatste stukjes van jullie, mooie, uitdagende en respectvolle tocht.
    groetjes
    Egbert en lia

  • 02 Juni 2017 - 21:32

    Jeannine:

    Heeej Jos,

    Wat een klimmen moet je overwinnen amaai.
    En dan met 50 km dalen das hard.
    Maar ik zie op kaart dat je er bijna bent, goed hoor wat een prestatie!!!
    Wij wensen je nog goeie benen en succes voor het laatste stuk van je reis!

    Groetjes uit het Rucphense,
    Jeannine

  • 02 Juni 2017 - 22:43

    Kees En Jen:

    Zo hard naar beneden ....had je daar nog een speciale tactiek voor Jos ??
    Heb je geen tijd meer om op al die vogels te letten natuurlijk .
    Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst , nog veel sterkte voor de laatste etappes !!!

    Groetjes Jen en Dong


  • 02 Juni 2017 - 23:07

    Den Dong:

    O ja Jos , rijd je nu in de bolletjes trui ????

  • 02 Juni 2017 - 23:22

    John En Mieke:

    Goed zo Jos.
    Dat gaat helemaal goed komen met jouen je droom.
    Wel fijn dat je vandaag nog iets hebt laten weten, want het wordt , ook voor ons ,
    wel heel spannend. Toi toi voor morgen.

    Groeten uit Bels.

  • 03 Juni 2017 - 11:29

    Tonny Dam:

    Wat een geluk, dat je je kaart terug hebt, zeg. Je moet er toch niet aan denken dat hij verloren was gegaan. Je prestatie zou er niet minder om zijn, maar voor jou is het toch een echt kleinood natuurlijk. Het eind gaat in zicht komen hè? Wat een prestatie lever je in een vrij korte tijd!
    Veel succes met de laatste routes.

  • 03 Juni 2017 - 11:54

    Ad En Ellen:

    Je gaat goed Jos, het eind is al in zicht. Shappeau. Een geweldige prestatie.

  • 03 Juni 2017 - 17:41

    Johan Kas:

    Hoi , Jos , het eind komt in zicht , geweldig gedaan respect, geniet er nog van , en tot gauw op de tennisbaan.
    Groetjes Johan en Anneke

  • 03 Juni 2017 - 22:03

    Ria En Kees.:

    Hoi Jos,wat een prestatie,kun je nu al trots op zijn.
    Dat was vast erg schrikken bij het zoek raken van je stempelkaart maar goed gehandeld om terug te gaan,zou wel heel erg zijn als hij echt kwijt was.
    Bij ons gaat alles prima,ook de bouw in de Velodreef.
    Wij wensen je nog veel fietsplezier,het eind is inzicht.

    Groetjes Kees en Ria..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Ik ga proberen de pelgrimstocht te fietsen van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje. Ben van maanden voorbereiding en trainen nu wel toe aan het beginnen van deze tocht, ik denk wel dat het een hele onderneming gaat worden. Ik ga proberen om jullie allemaal op de hoogte te houden over het wel en wee onderweg via deze site. P.s. De naam Soj is afkomstig van vroeger, als kind zijnde was het toen een spelletje om iemand met zijn of haar voornaam achterstevoren aan te spreken.

Actief sinds 23 April 2017
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 15339

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 11 Juni 2017

Mijn pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: