De bult over - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu De bult over - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

De bult over

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Mei 2017 | Spanje, Pamplona

Dinsdag 23 mei om 07.30 uit bed en alles opgeruimd en tijdig aan het ontbijt want ik moet eerst naar het postkantoor om 09.00 uur, heb mijn tassen uit en in geladen en hetgeen ik niet meer nodig denk te hebben eruit gehaald. Het is een volle plastic tas geworden om goed half negen sta ik voor de deur en ben als eerste klant aanwezig. Gaandeweg wordt het drukker en om 09.00 uur wanneer de deur open gaat staat er 12 man te wachten. Eerst een formulier invullen en dan wordt de doos met inhoud gewogen en daarna moet er uiteraard afgerekend worden het is ruim 3,5 kg dat terug gaat richting den Bredendam. Het is inmiddels tien voor half tien geworden ik spoed mij terug naar het hotel waar maatje Ludo zit te wachten en tegen half tien vertrekken wij uit St Jean Pied de Port richting Spanje. De eerste 6 a 7 km gaan op en af dan​ ineens een klimmetje van 13 % daarna gaat het omhoog ongeveer in hetzelfde stijgingspercentage tussen de 6 en 8%. Het is bewolkt en fris dat vind ik niet erg stel voor je zou met 30 graden of meer hier naar boven moeten. Om 12.30 uur komen we bij de top ik heb het best warm en ben nat van de nevel die er de laatste 6 km hing er stonden nog meer mensen fietsers en toeristen met een kamper ook Nederlandse. De benen voelden eigenlijk wonder boven wonder redelijk goed aan. Nu eerst een paar km dalen dan zijn we bij het klooster van Roncavallis daar scheen de​ zon en hebben we een bakje koffie gedronken. En dan is het dalen geblazen jas aan en de rits dicht en naar beneden. Gaandeweg komen er weer klimmen en kleine klimmetjes. De laatste grote is weer dik 1 uur klimmen en daarna gaat het over het algemeen licht glooiend naar beneden richting Pamplona. Een mooie dag maar wel vermoeiend we voelen beide aan de benen dat er wat gedaan is vandaag. Nu zij we in Pamplona en hebben toch 81 km gereden vandaag, morgen gaan we de stad bekijken en de was dat moet ook gebeuren en als er nog tijd over is de fiets nog eens smeren denk ik en de rest van de tijd uitrusten. En waar donderdag heen gaan bekijken we morgen.
De groeten aan iedereen en tot de volgende.

  • 23 Mei 2017 - 22:43

    Kees En Jen:

    We staan er iedere keer weer van versteld dat je die bulten op fietst ,
    klasse hoor !!!! Pas wel op in Pamplona voor de stieren daar !!!!

    Groetjes van ons en succes de volgende dagen .

  • 24 Mei 2017 - 00:41

    Mieke Gommers Halters.:

    Ha Joske. Ik heb je gevonden, we wisten tot nu toe nog niet dat je een blog had. Jammer want we hebben vaak aan je gedacht. Hoe zal het gaan?
    En met Irene, stoere liefdevolle vrouw, die zit daar maar met Sep te kijken. Dat kijken zal wel meevallen maar spannend moet het voor haar wel zijn. Vanavond met haar gechat en afgesproken voor Sep zijn logies.
    Ik heb blog niets gelezen van je blog, dat is voor morgen, maar reken maar dat ik er op terug kom.
    De mazzel voor morgen.

  • 24 Mei 2017 - 08:28

    Jeannine:


    Buenos dias Jos,

    Lekker een rustdag vandaag!!
    Klimmetjes van 13% das niet misselijk. En Pamplona dan moet ik gelijk aan de San Ferminfeesten denken, dan rennen de stieren door de stad!
    Maar dat is pas in juli gelukkig, heb je geen last van nu hihi.
    Voor morgen fiets ze weer, en veel succes!!

    Saludos,
    Jeannine



  • 24 Mei 2017 - 08:39

    Lia En Egbert:

    Gefeliciteerd jullie samen met het nemen van de Pyreneeën.
    Nu even uitrusten en dan weer de volgende etappe.
    Succes en niet te veel bier hoor !!!!!
    Liefs Lia en Egbert.

  • 24 Mei 2017 - 08:43

    Ann:

    Schitterend !!! RESPECT!

  • 24 Mei 2017 - 13:32

    Frans(ke):

    Prachrig verslag Jos. Wat een ervaring. Goeie reis verder.


  • 24 Mei 2017 - 13:53

    Tonny Dam:

    Da's afzien, daar in die bergen! Ik doe het je niet na hoor. Maar zo te lezen gaat het jou goed af. Ben je al aan de cerveza toe, of ben je nog in Frankrijk?

  • 24 Mei 2017 - 14:26

    Annelie Van Leeuwen:

    Hallo Jos,

    Spanje!! Weer een etappe erop zitten. Fijn dat jullie een dagje "rusten/stad bekijken". Is weer eens iets anders. Hoe lang geleden kwam ik je tegen bij de fysio en liep je nog te strompelen. En kijk nu eens. Bergje op; Bergje af. Alsof het niets is. Geniet lekker Jos en tot de volgende......

    gr Annelie

  • 24 Mei 2017 - 16:05

    John En Mieke Gommers:

    Ja, ja Joske. Hebben we je blog gelezen , zeg ik gisteren nog, de mazzel morgen, en ja hoor Joske is aan het rusten. Maar je hebt het wel verdient na de inspanningen de laatste dagen.
    Wat jammer, geen foto's, vooral om de mooie omgeving en dieren die je tegenkomt op camera vast te leggen. Het moet heel sereen en zuiver aanvoelen , alleen op de wereld, de ongerepte natuur, kilometers lang. En dan iedere dag het gevecht tegen de elementen winnen. En dan...... Jos fietsen, fietsen haalt hij een manneke "uit "Kalmthout in. Zal een leuke kennismaking geweest zijn. Jos van Kalmthout, neie ik kom uit Kalmthout en heet Ludo. Maar enfin morgen hemelvaart , dus zet er de vaart nog maar eens in.

    John en Mieke.

  • 25 Mei 2017 - 17:06

    Ida:

    Het kan geen toeval zijn dat Jos van Kalmthout iemand uit Kalmthout ontmoet ! Dat moet wel klikken. Ik vind het heel knap van jou dat je die grote bergen al over bent! En ik hou Irene wel bezig! Vanavond gaan we weer lekker samen eten. Eigenlijk wil ik zeggen, rij maar rustig aan want ik vind het wel gezellig met Irene. Nee hoor, veel plezier nog met het fietsen,; dat je nog goeie benen mag hebben en ik kijk weer uit naar je volgend verslag.

    Ida

  • 26 Mei 2017 - 00:34

    Mieke En Nick Van Hartingsveldt:

    Ha die Jos,

    Wat knap van jou dat jij deze reis aan durft op je fietske!!
    Je mag trots zijn op je zelf!!
    Heel veel succes in de verdere fietstocht.
    Groetjes vanuit het warme Rucphen

  • 26 Mei 2017 - 06:14

    Linda Bastiaansen:

    Goede morgen Jos,
    Wat heb jij al een mooie reis achter de rug! Ik heb wat stukken gelezen maar ik ga er vanmiddag lekker voor zitten om alles te lezen. Leuk dat je een maatje onderweg gevonden hebt. Ik heb lekker met Irene bijgekletst. Was weer super leuk. Natuurlijk ook met de hond geknuffeld!
    Nog een paar dag en je bereikt je doel. Dat zal een geweldig gevoel geven. Geniet er nog lekker van.
    Succes met de laatste kilometers, tot de volgende keer!!
    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Ik ga proberen de pelgrimstocht te fietsen van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje. Ben van maanden voorbereiding en trainen nu wel toe aan het beginnen van deze tocht, ik denk wel dat het een hele onderneming gaat worden. Ik ga proberen om jullie allemaal op de hoogte te houden over het wel en wee onderweg via deze site. P.s. De naam Soj is afkomstig van vroeger, als kind zijnde was het toen een spelletje om iemand met zijn of haar voornaam achterstevoren aan te spreken.

Actief sinds 23 April 2017
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 15363

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 11 Juni 2017

Mijn pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: