Les Landes naar St.Jean Pied de Port - Reisverslag uit Peyrehorade, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu Les Landes naar St.Jean Pied de Port - Reisverslag uit Peyrehorade, Frankrijk van Jos Kalmthout - WaarBenJij.nu

Les Landes naar St.Jean Pied de Port

Door: Soje

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Mei 2017 | Frankrijk, Peyrehorade

Vanmorgen om half acht ontbeten en om 08.15 uur vertrokken want we hebben een flinke tocht gepland naar Peyrehorade was uiteindelijk toch 100 km. Weer bijna de gehele dag door Les Landes met de wind nu van opzij wat beter was dan de dag tevoren. Hier zie ik de eerste loper op weg naar Santiago, het is een Franse vrouw, dus even goede dag gezegd want je zou daar maar lopen als vrouw in de middle of nowhere. Het is weer een nagenoeg een vlakke etappe en het schiet goed op, om kwart voor een zijn we in Dax en lunchen daar na 76 km. We besluiten om nog een dikke 20 km door te fietsen Peyrehorade en we vinden met de zondag toch een kamer in Hotel Central aldaar. Eerst in de douche want het was warm 28 graden en daarna lekker een paar Leffe blond van de tap, was lekker. Niet meer want na zo een fietstocht voel je het direct.
Vandaag maandag om 08.00 uur ontbeten en om half negen op weg naar St Jean Pier de Port. Het is al 19 graden als we vertrekken en met de middag is het kwik al opgelopen naar 30 graden. Het is weer een etappe van op en af en er zijn 3 flinke klimmen te doen zelfs 1van 12 procent dat is​ stijl en zeker met deze temperatuur. Het landschap gaat veranderen en de heuvels worden bergjes met koeien en schapen er op en de grote bulten met sneeuw er op komen steeds dichterbij. Rond 14.00 uur komen wij na 70 km fietsen doorweekt van het zweten aan in St. Jean Pier de Port een huren een kamer in hotel Le Rempart. Lekker uit de zon en eerst een lekkere pint want de kamer is nog niet gereed dat is genieten. Dus morgen komt de grote dag we moeten de berg over naar Spanje, heb vanmiddag mijn tassen geïnspecteerd en er gaat morgen ochtend een volle plastic tas met de post terug naar huis dus ik denk dat er woensdag of donderdag wel een pakje thuis aankomt. Moet het morgen nog naar de post brengen want die was vanmiddag gesloten. Dus morgen maar duimen voor mij dat ik die bulten over kan.
Annelie ik wens je veel beter schap met je enkel. Inoel jij weet al hoe het werkt met je naam, leg iets beter uit wat ik moet doen om het niet opnieuw te typen. Vele groetjes aan iedereen en tot de volgende.

• 22 Mei 2017 - 21:28

Johan En Monique Suijkerbuijk:

Hoi Jos,
    Weer een mooie rit zo te lezen, ik zou zeggen heel veel succes de komende dagen. En dat het weer een beetje meezit in de bergen.
    Groetjes johan en Monique

• 22 Mei 2017 - 22:43

Lia En Egbert:

Les landes kennen wij, klopt vlak, bossen en alleen maar rechte wegen, maar wel een rustige voorbereiding op de dag van dinsdag, ja, ja de Pyreneeën !!!!!!
    Maar Jos, onderweg heb je, jullie, al best pittige klimmingen gedaan, dus de beenspieren zijn getraind.
    Wij weten zeker dat het gaat lukken en na deze col mogen jullie deze keer 2 pintjes nemen.
    Jullie gaan naar het zuiden, wij zijn vandaag 400 km naar het noorden gegaan en geland in Mataró boven Barcelona. Hier gelukkig geen 30 graden maar 24 graden en zeewindje. Hopen voor jullie dat de temperatuur wat zakt, wand dat kost onnodige energie.
    succes, verstand op "0" en trappen maar.
    Liefs Lia en Egbert

• 22 Mei 2017 - 22:53

Lisette Van Opdorp:

Zo,je bent weer wel een eind opgeschoten,maar nu komen de serieuze bulten,maar die overwin je ook wel.we staan echt versteld van de grote afstanden die je iedere dag aflegt,echt goed.
    We wensen je de volgende dagen goede klimbenen,en het einddoel komt steeds dichterbij,
    Groetjes oom Pierre en tante Lisette

• 22 Mei 2017 - 22:59

De Leest:

Morgen gaan we op vacantie in Turkye dus zullen we je verslagen niet meer krijgen
    denken we daarom wensen we je veel reisgenot en een behouden thuiskomst
    Groetjes van Gusta en Cees

• 23 Mei 2017 - 09:10

Jeannine:

Groot respect voor je!
    Vandaag richting Spanje en de bergen in. Heel veel succes, en goeie benen toegewenst.
    Het ga je goed, en fiets ze.

Groetjes uit het zonnige Rucphen
    Jeannine&Piet

• 23 Mei 2017 - 10:08

Herman Van Leeuwen:

Hola José,

Je zal nu wel in Spanje zijn aangeland, na even "hatseflatsen" over de Pyreneeën.
    Die pintjes heb je iedere dag meer dan verdiend, goed bezig hoor. En super leuk om je verslag te lezen. Binnenkort als reporter bij TV de Bocht aan de slag.

Geniet van de verdere reis en wij zien je volgende reisverslag met plezier tegemoet.

Adios,

Herman en Annelies

• 23 Mei 2017 - 16:39

Jan Gerda :

hoi jos

weer een mooi verslag. begint al aardig op te schieten
    nog een paar flinke kuiten bijters.
    wij drinken er hier wel 1 of 2 op
    nog veel fiets plezier

jan gerda

• 23 Mei 2017 - 19:21

Suzanne:

Hoi Jos,

Leuk om te je reisverslagen te lezen! Hou vol, je gaat het redden, zodat je straks een gave herinnering er aan over houdt!

Groetjes Suzanne van Aken

• 23 Mei 2017 - 19:49

Jacqueline:

Hallo Jos,

Inderdaad leuk je verhalen te lezen,...........
    inderdaad groot respect!!!!!!!
    Wij blijven je volgen...........zet um op en geniet ervan......

Groetjes Rene en Jac Hoppe!!

• 23 Mei 2017 - 20:34

Frances:

Wat knap dat je al zo ver bent!!
    Nou kun je in ieder geval de franse woordjes vergeten!
    Het is nu van : Si, no en ole!
    Maar jou kennnende zal dat geen probleem zijn....
    Hopelijk geeft het fietsen over de bergen ook niet te veel problemen!
    Succes!!!
    Frances

• 23 Mei 2017 - 21:10

Maria Verbraak:

heel veel respect voor je geweldige reis, nog heel veel succes en spoedige thuiskomst. Heel veel groeten, oom Geert en tante Maria